.

-

.

-

.
این وبلاگ جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت راه انداری شده است.
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

مقام معظم رهبری در دی ماه سال ۹۰ زبان شیرین و طنزگونه کتاب نورالدین پسر ایران را از ویژگیهای برجسته آن دانستند و پرداختن به بخش هایی از خاطرات که معمولا نگفته می ماند را از ویژگیهای منحصر به فرد این کتاب دانستند

به گزارش گروه فرهنگی”ره به ری” : روی اولین برگ اعزامم تاریخ دی ماه ۱۳۵۹ خورد…. این مطلع کتابی است  که روایت نوجوان شانزده ساله ای از اهالی روستای خنجان از توابع تبریز را بیان می کند. رزمنده ای  که بارها جراحات  سنگینی را در همان سن متحمل می شود و با این وجود باز به جبهه می رود و به نبرد می پردازد.

خادمین شهدا



افسران - مکاشفه عجیب آیت الله العظمی بهجت


آیت الله ری شهری در دیداری که اواخر سال ۸۶ با آیت الله بهجت داشتم ایشان فرمودند:

آقای خمینی را در خواب دیدم که جلوی من نشسته ،ولی ضعیف و رنجور .ناگهان سکته کرد و از دنیا رفت.این بدان معنا است که نهضت ایشان تاکنون بوده،ولی دچار مشکل می شود.برای پیشگیری از آسیب دیدن نهضت به آقای خامنه ای پیغام دادم که من برای پیشگیری از آسیب ها اقداماتی انجام داده ام ؛لیکن خود ایشان هم باید کارهایی را انجام دهد .نمی دانم انجام داد یا نه .بعد ایشان آقای حجازی را فرستاد و توضیح خواست.

خادمین شهدا

« و من آیاته أن خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم مودّةً و رحمةً إنّ فى ذلک لآیاتٍ لقوم یتفکّرون (سوره روم، آیه ۲۱) »

« و از جمله نشانه‏ هاى (توانایى و یگانگى) او این است که براى شما از جنس خودتان همسرانى آفرید تا در کنار آنها آرامش یابید . و هم در میان شما دوستى و مهربانى قرار داد . بى‏ تردید در این (تدبیر حکیمانه) نشانه‏ هایى [روشن] براى مردمى است که مى ‏اندیشند . »

خادمین شهدا

بابای شهیدم سلام

دخترت با تو سخن می گوید. دختری که از لحظه ای که چشم به این جهان گشود، روی تو را ندیده و از نعمت صحبت تو مهربان پدر، محروم بوده است. مدتها در انتظار بازگشت تو نشستم. همه می گفتند پدرت در جبهه مفقود شده است و اگر خدا بخواهد شاید برگردد. انتظار سختی بود ولی هرگاه صحنه دوباره آمدنت و تجسم در آغوش کشیدنت را می کردم، تحملش برایم سهل می شد؛ اما ...


خادمین شهدا

تربیت  از زبان استاد مرحوم حاج اقا مجتبی تهرانی


آیت الله مجتبی تهرانی از علمای اخلاق عملی و استاد اخلاق در بین مردم شناخته می شدند؛ ایشان که از مراجع عظام تقلید و از شاگردان مبرّز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) بود، هفته گذشته در سن 80 سالگی و با بیش از 30 سال کرسی دروس اسلامی در حوزه‌ علمیه‌‌ تهران دار فانی را وداع گفت.


لطفا این فایل را گسترش دهید

باتشکر

مدیریت وب سایت تاسوعا

خادمین شهدا

دوباره بعد از یک سال انتظار دوباره محرم آمد....

دوباره صدای هئیت و صدای حسین حسین و......

لبیک یا حسین یعنی:

در معرکه حاضر باشی، هرچند تنها بمانی و مردم تو را بی یاور گذاشته باشند و تو را متهم و خوار شمارند لبیک یا حسین یعنی تو و مالت و زن و فرزندانت در این معرکه حاضر باشند.


امشب به عشاق حسین (ع)، زهرا دهد مزد عزا

یک عده را درمان دهد، یک عده بخشش در جزا

یک عده را مشهد برد، یک عده را دیدار حج

باشد که مزد ما شود، تعجیل در امر فرج


خادمین شهدا


لطفا این فایل را گسترش دهید

باتشکر

مدیریت وب سایت تاسوعا


خادمین شهدا

لطفا این فایل را گسترش دهید

باتشکر

مدیریت وب سایت تاسوعا

خادمین شهدا

-مامان!

بله مامان؟

-خاله مرضیه زن خونگیه یا بیرون کار می کنه؟!

زن خونگیه مامان!

تیام به زن خانه دار گفت زن خانگی. او گفت زن خانگی و همه خندیدند و قربان صدقه اش رفتند و گفتند باید بگوید خانه دار نه خانگی. من اما به این فکر کردم که پر بیراه هم نمی گوید. زن های خانه دار همه خانگی می شوند. برایم باور نکردنی بود که دارم به این فکر می کنم که زن های خانه دار اهلی تر از زنان کارمند و شاغل می شوند. همان لحظه یک دور زن های فامیل و در و همسایه را توی ذهنم مرور کردم. خانه دارها را یک گوشه نشاندم و کار-دارها را یک گوشه ی دیگر… نه ننشاندم. کارمندها -هرکار کردم- حتی توی ذهنم هم نمی نشستند. بعد به این فکر کردم که زن های شاغل را هیچ وقت نشسته تصور نکرده ام. همیشه ی خدا وقتی به ذهن می آورمشان یا ایستاده اند و یا دارند راه می روند و حتی گاهی این طرف آن طرف می دوند و از جریانات ذهنی من هم سبقت می گیرند. گاهی حتی اجازه نمی دهند در موردشان فکر کنم.

خادمین شهدا