.

-

.

-

.
این وبلاگ جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت راه انداری شده است.
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

آهای مسئولین و مردم توجهی کنید باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

متاسفانه یک تصور غلطی که در جامعه وجود دارد این است که جانبازان و خانواده‌های آنان در رفاه زندگی می‌کنند و با اهدای انواع امتیازها و سهمیه‌ها و... دیگر مشکلی در زندگی خود ندارند اما این خلاف واقعیت است. بسیاری از جانبازان ما با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان هستند و درد بی‌توجهی و فراموشی بر درد جسمی آنان غلبه کرده است

.

 اگر پای درد دل گروهی از جانبازان بنشینی و از وضعیت زندگی‌شان سوال کنی خواهی فهمید که همه تصورات تو درباره آنان غلط است. باید گفت آنگونه که باید و شاید در شأن و عظمت این قشر کاری انجام نشده و آنها همچنان مظلوم‌اند و شاید امروز نیز در امتحانی سخت بسر می‌برند. طی دوران جنگ تحمیلی بسیاری از افراد جامعه بر خود واجب دانستند تا در مقابل دشمن بایستند و از حریم ارزشی و مرزهای آبی و خاکی کشور خویش دفاع نمایند.

یکی از تبعات طبیعی این دفاع بازماندگانی هستند که نشانی از آن زمان به همراه دارند. جانبازانی که علاوه بر مشکلات جسمی با برخوردهای غلط (خواسته یا ناخواسته) افراد جامعه از نظر روحی نیز زخم خورده‌اند. معضلات و مشکلات ایثارگران حرف تازه‌ای نیست. مسئله‌ای است که بارها و بارها درباره آن شنیده‌ایم و خوانده‌ایم. ولی ظاهرا گوشهایی که بشنوند و مدیرانی که اگر شنیدند، عمل کنند یافت نمی‌شود. اخبار، گزارشات و مقالات مختلفی پیرامون این موضوع، در گوشه و کنار و رسانه‌های مختلف تا‌کنون منتشر شده است.

گذر زمان مشکلات جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی را پیچیده‌‌تر کرده و ابعاد مشکلات جانبازان گسترده‌تر شده است در صورتی که اگر در بازه زمانی کوتاه‌تری برای حل این مشکلات اقدام می‌کردیم هم هزینه‌های کمتری متحمل می‌شدیم و هم با پیامدهای کمتری مواجه بودیم البته اگر از زمان جنگ به همه ابعاد جانبازان توجه می‌کردیم و به جامعه تفهیم می‌کردیم که همه باید کمک کنند. سالهای متمادی از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد و بسیاری از موضوعاتی که در آن دوران از مهم‌ترین ارزشهای فردی و اجتماعی به شمار می‌آید کمرنگ شده است.

با گذشت زمان و درگیری افراد جامعه با مشکلات معیشتی و رفاهی و رشد روحیه فردگرایی و دنیاطلبی، بسیاری از آسیبهای جنگ به دست فراموشی سپرده شده و تنها افراد معدودی به جهت وظایف خاصی که بر گردن دارند نسبت به عوارض به جای مانده احساس مسئولیت می‌کنند. موضوع توجه به خانواده‌های جانبازان که وارث واقعی پیروزی دفاع مقدس هستند از جمله مواردی است که نیازمند پیگیری و همت عالی جامعه است.‌ای کاش می‌شد در این روز حداقل از تعارفات کاست و به واقعیتها پرداخت و قدمی در راه بر طرف کردن مشکلات جانبازان برداشت.

یادمان نرود امام(ره) در وصیت نامه الهی و تاریخی خود بسیار به مسئولان تاکید داشتند که نگذارید پیشکسوتان ایثارو شهادت در پیچ و خمهای زندگی فراموش شوند.امروزه زندگی، پیشرفت، امنیت و آزادی حاکم در جامعه ما ایرانیان به بهای خون و جانبازی مردان و زنان بزرگ است. اگر چه جانفشانی یک جانباز به هیچ عنوان از لحاظ مادی قابل جبران نیست اما این نکته را به یاد داشته باشیم که وجود ایثارگران نعمتی است که خداوند د‌رکشور ما قرار داده است.

نظرات (۱)

سلام.
با دو کلیپ زیبا و جالب به روزیم...
منتظر شما و نظراتتون

التماس دعا
یا علی مدد
پاسخ:
سلام دوست عزیز
باهم تبادل داشته باشیم
اگه خواستین مطالب رو از سایت هم برداریم باذکر سایت همدیگه تو سایتامون بذاریم
جوابتونو بدین
یاحق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی