.

-

.

-

.
این وبلاگ جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت راه انداری شده است.
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی


    سالک الی الله آیت الله حاج شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی در حرم امام رضا(ع) خطاب به امام خمینی(ره): چه اصراری دارید چیزی را که ممکن است موجب خسران شود،یاد بگیرید؟ اما من چیزی را به شما یاد می دهم که برایتان خسارتی ندارد و محتاج دیگران هم

نمی شوید..............


  شرح ماجرا به نقل از فرزند آیت الله شبیری زنجانی از زبان پدر بزرگوارشان این گونه نقل می شودکه:« در سفری که امام خمینی(ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام در صحن حرم امام رضا(ع) با سالک الی الله حاج شیخ حسنعلی نخودکی مواجه می شوند.امام امت(ره) که در آن زمان شاید در حدود 30الی40 سال بیشتر نداشت وقت را غنیمت شمارد و به ایشان می گوید با شما سخنی دارم. حاج حسنعلی نخودکی می گوید:من در حال انجام اعمال هستم، شما در بقعه حرعاملی(ره) بمانید من خودم پیش شما می آیم.بعد ازمدتی حاج حسنعلی  می آید و می گوید چه کار دارید؟

امام (ره) خطاب به ایشان رو به گنبد و بارگاه امام رضا(ع) کرد و گفت: تو را به این امام رضا،اگر(علم)کیمیا داری به ما هم بده؟ حاج حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم(کیمیا) نکرد بلکه به امام (ره) فرمودند: اگر ما «کیمیا» به شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و در هر جایی به کار نبرید؟

امام خمینی(ره) که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان می بارید، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند: نه نمی توانم چنین قولی به شما بدهم.

حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام (ره) شنید رو به ایشان کرد و فرمود: حالا که نمی توانید « کیمیا » را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را بهشما یاد می دهم و آن این است که بعد از نمازهای واجب:

1-  یکبار آیه الکرسی را « هو العلی العظیم »می خوانی.

2- تسبیحات فاطمه الزهرا (س) را می گویی.

3-سه بار سوره توحید را می خوانی.

4-سه بار صلوات می گویی

5- سه بار می خوانی(ایه 2و3سوره طلاق): « و من یتق الله یجعل له مخرجا ویرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره قد جعل الله لکل شیء قدرا »

 

خادمین شهدا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی